Üzleti feltételek (ÁSZF)

 ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

A NANITA s.r.o., székhelye: 5. května 1007/3, Prague 4 - Nusle, 140 00, Cégjegyzékszám: 17901961, bejegyezve a prágai Városi Bíróságon vezetett C 378454 számon vezetett cégjegyzékbe, e-mail: info@nanita.hu , telefonszám: +36 1 445 3029 („Mi” vagy „Eladó”) jelen Általános Szerződési Feltételek („Feltételek”) a 89/2012 sz. törvény 1751. § (1) bekezdésének rendelkezéseivel összhangban szabályozzák a 89/2012 sz. törvénycikk 1. §-ában foglaltakat, módosított Polgári Törvénykönyv (a „Polgári Törvénykönyv”), az Ön, mint vevő és Mi, mint eladó kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek a www.nanita.hu weboldalon található webáruházon keresztül kötött adásvételi szerződéssel (a „Szerződés”) kapcsolatban vagy annak alapján keletkeznek.

Az Ön személyes adatainak feldolgozására vonatkozó összes információt a Személyes adatok feldolgozására vonatkozó szabályzat tartalmazza, amely itt található.

A jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a Szerződés szerves részét képezik. A Szerződés és az Általános Szerződési Feltételek magyar nyelven készültek. Egyoldalúan módosíthatjuk vagy kiegészíthetjük az Általános Szerződési Feltételeket. Ez a rendelkezés nem érinti a Feltételek korábbi változatának érvényességi ideje alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.

Mint tudják, elsősorban távolról kommunikálunk. Ezért a Szerződésünk is olyan távkommunikációs eszközök használatával jön létre, amelyek lehetővé teszik, hogy mi és Ön egyidejű fizikai jelenléte nélkül állapodjunk meg egymással, és a Szerződés megkötésére így távolról, a webáruházi környezetben, a weboldal felületén („webáruházi webes felület”) keresztül kerül sor.

Ha a Feltételek bármely része ellentmond annak, amiben kölcsönösen megállapodtunk a webáruházunkban történő vásárlás során, akkor az adott megállapodás elsőbbséget élvez a Feltételekkel szemben.

 

I. NÉHÁNY DEFINÍCIÓ

  1. Az ár az az összeg, amelyet az Árukért fizet;
  2. A szállítási ár az Ön által az Áruk kiszállításáért fizetendő összeg, beleértve a csomagolás költségeit is;
  3. A teljes ár az Ár és a Szállítási ár összege;
  4. Az ÁFA a hatályos jogszabályok szerinti hozzáadottérték-adó;
  5. A számla az általános forgalmi adóról szóló törvénynek megfelelően kiállított adóigazolás a teljes árról;
  6. A Megrendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata arra, hogy szerződést kössön velünk az Áruk megvásárlására;
  7. A felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok tárolását, valamint a megrendelt áruk és megkötött szerződések előzményeinek tárolását;
  8. Ön a webáruházunkban vásárló személy, akit jogilag vásárlónak nevezünk;
  9. Az áruk mindaz, amit az E-shopban megvásárolhatsz.

 

II. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK ÉS ÚTMUTATÁSOK

  1. Az Áruk megvásárlása kizárólag a webáruház webes felületén keresztül lehetséges.
  2. Az Áruk megvásárlásakor az Ön felelőssége, hogy minden információt helyesen és hitelesen adjon meg nekünk. Ezért az Ön által az Áruk megrendelésekor megadott információkat helyesnek és igaznak tekintjük.

 

III. SZERZŐDÉSKÖTÉS

  1. A velünk kötött szerződés kizárólag magyar nyelven köthető.
  2. A szerződés megkötése a webáruházon keresztül, távolról történik, a távoli kommunikációs eszközök használatának költségei Önt terhelik. Ezek a költségek azonban semmilyen módon nem különböznek az ezen eszközök használatáért (azaz különösen az internet-hozzáférésért) fizetett alapdíjtól, így Önnek nem kell számolnia a Teljes áron felül általunk felszámított további költségekkel. A Megrendelés elküldésével Ön beleegyezik abba, hogy mi használjuk a távoli kommunikációs eszközöket.
  3. A Szerződés megkötéséhez Önnek létre kell hoznia egy megrendelési tervezetet a webáruházban. Ennek a javaslatnak a következő információkat kell tartalmaznia:
  4. a) Információk a megvásárolni kívánt Árukról (a webáruházban a „Kosárba” gombbal jelöli meg a megvásárolni kívánt Árut);

             b) Az árra, a szállítási díjra, a teljes árra és az áru kívánt szállítási módjára vonatkozó információk; ezeket az információkat a megrendelési javaslat  létrehozásának részeként kell megadni a webáruház felhasználói felületén, míg az árra, a szállítási díjra és a teljes árra vonatkozó információk automatikusan kerülnek megadásra az Ön által kiválasztott áru és szállítási mód alapján;

             c) Az Ön azonosító és elérhetőségi adatai, amelyek lehetővé teszik számunkra az áruk kézbesítését, különösen az Ön neve, vezetékneve, szállítási címe, telefonszáma és e-mail címe;

            d) Olyan szerződés esetén, amelynek keretében rendszeresen és visszatérően szállítjuk Önnek az árukat, arra vonatkozó információkat is, hogy mennyi ideig szállítjuk Önnek az árukat.

  1. A rendelettervezet létrehozása során a rendelet létrehozásáig módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat. Az ellenőrzés után a „Megrendelés kötelező kifizetés” gomb megnyomásával a Megrendelés létrejön. A gomb megnyomása előtt azonban meg kell erősítenie, hogy elolvasta és elfogadta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, különben nem tudja létrehozni a Megrendelést. A jelölőnégyzet a megerősítésre és az elfogadásra szolgál. A „Megrendelés kötelező fizetés” gomb megnyomása után az összes kitöltött adat közvetlenül hozzánk kerül elküldésre.
  2. Megrendelését a lehető leghamarabb visszaigazoljuk, miután azt átadtuk nekünk, a Megrendelésben megadott e-mail címére küldött üzenetben. A visszaigazolás tartalmazza a Megrendelés és a jelen Általános Szerződési Feltételek összefoglalóját. A Megrendelés általunk történő megerősítése jelenti a Szerződés megkötését köztünk és Ön között. A Megrendelés napján hatályos Feltételek a Szerződés elválaszthatatlan részét képezik.
  3. Előfordulhat, hogy nem tudjuk visszaigazolni a megrendelését. Ide tartoznak azok a helyzetek, amikor az Áruk nem állnak rendelkezésre, vagy amikor Ön több Árut rendel, mint amennyit képesek vagyunk szállítani. Azonban a webáruházban mindig előre tájékoztatjuk Önt az Áruk maximális mennyiségéről, és ez nem érheti Önt meglepetésként. Abban az esetben, ha bármilyen okból nem tudjuk megerősíteni a megrendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a megrendeléshez képest módosított formában küldünk Önnek egy szerződéskötési ajánlatot. Ebben az esetben a Szerződés abban az időpontban jön létre, amikor Ön megerősíti az ajánlatunkat.
  4. Abban az esetben, ha a webáruházban vagy a megrendelési javaslatban nyilvánvalóan téves árat tüntettek fel, nem vagyunk kötelesek az árut ezen az áron szállítani Önnek, még akkor sem, ha Ön visszaigazolást kapott a megrendelésről, és így a szerződés megkötésre került. Ilyen esetben haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a Megrendeléshez képest módosított formában új Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot küldünk Önnek. Az új Szerződés akkor jön létre, amikor Ön megerősíti ajánlatunkat. Abban az esetben, ha Ön még az ajánlatunk elküldését követő 3 napon belül sem erősíti meg ajánlatunkat, jogosultak vagyunk elállni a megkötött Szerződéstől. Nyilvánvaló hibának minősül az Árban például az a helyzet, amikor az Ár nem felel meg a más kiskereskedőknél szokásos árnak, vagy hiányzik vagy hiányzik egy számjegy.
  5. A Szerződés megkötése esetén Ön köteles a Teljes árat megfizetni.
  6. Ha rendelkezik felhasználói fiókkal, akkor azon keresztül adhat le megrendelést. Azonban még ebben az esetben is köteles ellenőrizni az előre kitöltött adatok pontosságát, valódiságát és teljességét. A Megrendelés létrehozásának módja azonban ugyanaz, mint a Felhasználói Fiókkal nem rendelkező vásárló esetében, de előnye, hogy nem szükséges ismételten kitölteni az azonosító adatait.
  7. Bizonyos esetekben lehetővé tesszük, hogy Ön kedvezményt vehessen igénybe az Áruk megvásárlásakor. Ahhoz, hogy a kedvezményt meg tudjuk adni, a Megrendelési javaslaton belül az előre meghatározott mezőben ki kell töltenie a kedvezmény adatait. Ha ezt megteszi, az Áruk kedvezményesen kerülnek az Ön rendelkezésére bocsátásra.

 

IV. FELHASZNÁLÓI FELIRATOZÁS

  1. Felhasználói fiókjához a webáruházban történt regisztrációja alapján férhet hozzá.
  2. A felhasználói fiók regisztrációjakor az Ön felelőssége, hogy helyes és valós adatokat adjon meg, és frissítse azokat, ha azok megváltoznak.
  3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval biztosított. Az Ön felelőssége, hogy ezt a hozzáférést bizalmasan kezelje, és ne adja át ezeket az információkat senkinek. Abban az esetben, ha visszaélnek velük, ezért nem vállalunk felelősséget.
  4. A felhasználói fiók személyes, és Ön nem jogosult arra, hogy harmadik félnek engedélyezze annak használatát.
  5. Felhasználói fiókját törölhetjük, különösen, ha azt több mint 24 hónapig nem használta, vagy ha megszegi a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.
  6. Előfordulhat, hogy a felhasználói fiók nem áll rendelkezésre éjjel-nappal, különösen a szükséges hardver- és szoftverkarbantartás miatt.

 

V. ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, JOGFENNTARTÁS

  1. Az árat mindig feltüntetjük a webáruházban, a rendelési ajánlatban és természetesen a szerződésben. Abban az esetben, ha az E-shopban az Árukra megadott ár és a Megrendelési javaslatban megadott ár között eltérés van, a Megrendelési javaslatban megadott árat kell alkalmazni, és az mindig megegyezik a Szerződésben szereplő árral. A Megrendelési javaslaton belül a szállítási árat is feltüntetik, illetve azokat a feltételeket, amelyek mellett a szállítás ingyenes.
  2. A teljes ár tartalmazza az ÁFA-t, beleértve a törvény által előírt összes díjat.
  3. A Szerződés megkötése után és az Áruk leszállítása előtt Öntől a teljes ár kifizetése szükséges. A teljes árat a következő módokon fizetheti ki:
  4. a) Banki átutalással. A fizetés lebonyolításához szükséges információkat a Megrendelés visszaigazolásának részeként küldjük el Önnek. Banki átutalással történő fizetés esetén a teljes árat 3 munkanapon belül kell megfizetni.

FIO BANKA számlaszám: 2002761902/2010
IBAN: CZ9720100000002002761902
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX 

          b) Online kártyával. Ebben az esetben a fizetés a Shoptet Pay (Barion) fizetési átjárón keresztül történik, és a fizetésre a fizetési átjáró feltételei vonatkoznak,               amelyek a következő címen érhetők el: https://www.shoptetpay.com.  (https://www.barion.com) Online kártyás fizetés esetén a Teljes ár 24 órán belül fizetendő.

        c) Utánvéttel. Ebben az esetben a fizetés az Áruk leszállításakor, az Áruk leszállítása ellenében történik. Utánvételes fizetés esetén a Teljes ár az Áruk átvételekor fizetendő.

  1. A számla elektronikus úton kerül kiállításra a teljes ár kifizetését követően, és az Ön e-mail címére kerül elküldésre. A számla elérhető lesz a felhasználói fiókban.
  2. Az Áruk tulajdonjoga csak akkor száll át Önre, ha Ön kifizette a teljes árat és elfogadta az Árut. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes ár a számlánkon történő jóváírással kerül kiegyenlítésre, egyéb esetben a fizetéskor.

 

VI. AZ ÁRU KISZÁLLÍTÁSA, AZ ÁRU KÁROSODÁSÁNAK KOCKÁZATÁTADÁSÁNAK ÁTRUHÁZÁSA

 

Az árut az Ön által választott módon szállítják ki Önnek, és a következő lehetőségek közül választhat:

a) Személyes átvétel a Packeta CsomagPont / Házhozszállítás Packeta Futárszolgálat

b) Személyes átvétel a GLS CsomagPont/ Házhozszállítás GLS Futárszolgálat

c) Személyes átvétel a DPD Pickup Csomagpont/ Házhozszállítás DPD Futárszolgálat

       2.  Az árukat a következő országokba tudjuk szállítani: 

- Magyarország

- Szlovákia

- Cseh Köztársaság

  1. Az Áruk szállítási ideje mindig a rendelkezésre állástól, valamint a választott szállítási és fizetési módtól függ. Az Áruk várható szállítási idejét a megrendelés visszaigazolásában közöljük Önnel. A webáruházban feltüntetett 2-3 munkanap csak tájékoztató jellegű, és eltérhet a tényleges szállítási időtől. 
  2. Az Áruknak a Fuvarozótól való átvételekor az Ön kötelessége ellenőrizni az Áruk csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén azonnal értesíteni a Fuvarozót és minket. Abban az esetben, ha a csomagoláson olyan hiba van, amely manipulációra és a szállítmányba való behatolásra utal, az Ön felelőssége nem az, hogy az Árut a Fuvarozótól átvegye.
  3. Abban az esetben, ha Ön megszegi az Áruk átvételére vonatkozó kötelezettségét, kivéve a Feltételek VI.4. cikkének megfelelően, ez nem eredményezi az Áruk Önnek történő átadására vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor az Ön által az Áruk átvételének elmulasztása nem jelenti a köztünk és Ön között létrejött Szerződés felmondását. Ebben az esetben azonban jogunkban áll elállni a Szerződéstől az Ön által elkövetett lényeges szerződésszegés miatt. Ha úgy döntünk, hogy élünk ezzel a jogunkkal, az elállás azon a napon lép hatályba, amikor az elállási nyilatkozatot kézbesítjük Önnek. A Szerződéstől való elállás nem érinti a Szállítási ár kifizetésére vonatkozó igényt, illetve az esetleges kártérítési igényt.
  4. Ha az Ön oldalán felmerülő okok miatt az Áruk szállítása ismételten vagy a Szerződésben foglaltaktól eltérő módon történik, az Ön kötelessége, hogy megtérítse nekünk az ilyen ismételt szállítással kapcsolatos költségeket. Az ezen költségek megfizetésére vonatkozó fizetési részleteket az Ön Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, és az e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül fizetendő.
  5. Az Áruk károsodásának kockázata akkor száll át Önre, amikor Ön birtokba veszi azokat. Abban az esetben, ha Ön nem veszi át az árut, kivéve a Feltételek VI.4. cikkének megfelelően, az áruk károsodásának kockázata abban az időpontban száll át Önre, amikor lehetősége volt az áru átvételére, de Önön kívül álló okokból nem vette át. Az Áruk károsodásának veszélye átruházása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az Áruk elvesztésével, megsemmisülésével, károsodásával vagy bármilyen romlásával kapcsolatos valamennyi következményt.
  6. Abban az esetben, ha az Áruk nem szerepelnek raktáron a webáruházban, és egy hozzávetőleges rendelkezésre állási idő volt feltüntetve, minden esetben tájékoztatni fogjuk Önt:

a) rendkívüli hiba az Áruk gyártásában, és mindig tájékoztatjuk Önt a rendelkezésre állás várható új időpontjáról vagy arról, hogy az Áruk nem szállíthatóak;

b) a Szállítótól származó Áruk késedelmes leszállítása, és mindig tájékoztatjuk Önt az új várható szállítási határidőről.

       9. Abban az esetben, ha bármilyen okból még a Megrendelés visszaigazolásában meghatározott szállítási határidő lejártát követő 30 napon belül sem tudjuk leszállítani Önnek az árut, mi és Ön is jogosultak vagyunk elállni a szerződéstől.

 

VII. A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL SZÁRMAZÓ JOGOK

  1. Garantáljuk, hogy az Áruk kárveszélyének a Feltételek VI.7. cikke szerinti átszállásának időpontjában az Áruk hibátlanok, különösen, hogy:

a) rendelkezik azokkal a jellemzőkkel, amelyekről Önnel megállapodtunk, és ha nem állapodtunk meg kifejezetten, akkor azokkal, amelyeket az Áruk leírásában megjelöltünk, vagy amelyek az Áruk jellegéből adódóan elvárhatók;

b) alkalmas az általunk megadott célokra vagy az ilyen típusú áruk esetében szokásos célokra;

c) megfelel az elfogadott minta minőségének vagy kivitelezésének, ha a minőséget vagy kivitelezést a minta alapján határozták meg;

d) megfelelő mennyiségben és súlyban van;

e) megfelel a jogszabályokban előírt követelményeknek;

f) nem terhelik harmadik felek jogai.

       2. A hibás teljesítésből eredő jogokra és kötelezettségekre a vonatkozó általános érvényű jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914-1925., 2099-2117. és 2161-2174. szakaszának rendelkezései, valamint a fogyasztóvédelemről szóló, módosított 634/1992. sz. törvény) irányadóak.

      3. Abban az esetben, ha az Áruk hibásak, azaz különösen, ha a VII.1. cikk szerinti feltételek valamelyike nem teljesül, Ön a hibáról értesíthet bennünket, és a hibás teljesítésből eredő jogait gyakorolhatja (azaz reklamálhatja az Árut) az azonosító adatainkban szereplő címünkre küldött e-mail vagy levél útján. Az igényérvényesítéshez használhatja az általunk biztosított, az Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékleteként csatolt mintanyomtatványt is. A hibás teljesítéshez való jog gyakorlása során Önnek kell megválasztania, hogy miként kívánja a hibát orvosolni, és ezt a választását - a 7.4. pont kivételével - a későbbiekben nem változtathatja meg a beleegyezésünk nélkül. A követelést az Ön által gyakorolt hibás teljesítési jognak megfelelően rendezzük. Abban az esetben, ha Ön nem választja a hiba elhárítását, a 7.5. pontban meghatározott jogok akkor is megilletik Önt, ha a hibás teljesítés a Szerződés lényeges megszegését jelentette.

      4. Ha a hibás teljesítés a Szerződés lényeges megszegését jelenti, Önt a következő jogok illetik meg:

a) a hiba kiküszöbölése új, hibátlan Áruk szállítása vagy az Áruk hiányzó részének szállítása révén;

b) a hiba megszüntetése az Áruk kijavításával;

c) ésszerű árengedményt kap az árból;

d) a szerződéstől való elállásra.

Ha Ön úgy dönt, hogy a hibát az a) vagy b) pont szerint orvosolja, és mi nem orvosoljuk a hibát az általunk meghatározott ésszerű határidőn belül, vagy ha közöljük Önnel, hogy egyáltalán nem orvosoljuk a hibát ilyen módon, Önnek a c) és d) pont szerinti jogai vannak, még akkor is, ha Ön eredetileg nem kérte ezeket a reklamáció részeként. Ugyanakkor, ha Ön úgy dönt, hogy a hibát az Áruk kijavításával orvosolja, és úgy találjuk, hogy a hiba nem javítható, erről értesítjük Önt, és Ön választhat más módszert a hiba kijavítására.

  1. Ha a hibás teljesítés nem minősül a Szerződés lényeges megszegésének, Önt a következő jogok illetik meg:

a) a hiba kiküszöbölése új, hibátlan Áruk szállítása vagy az Áruk hiányzó részének szállítása révén;

b) a hiba megszüntetése az Áruk kijavításával;

c) ésszerű árengedményt kap az árból.

Ha azonban nem hárítjuk el időben a hibát, vagy megtagadjuk a hiba elhárítását, Önnek joga van elállni a szerződéstől. Ön akkor is elállhat a szerződéstől, ha az árut nem tudja megfelelően használni, mert az áru hibája az áru kijavítása után is megismétlődik, vagy ha az árun több hiba is van.

  1. Lényeges vagy lényegtelen szerződésszegés esetén Ön nem állhat el a szerződéstől, illetve nem követelheti új termék szállítását, kivéve, ha az árukat abban az állapotban tudja visszaküldeni, ahogyan azokat átvette. Ez nem vonatkozik a következő esetekre:

a) ha az Áruk állapota megváltozott a hiba feltárására irányuló vizsgálat eredményeként;

b) ha az árukat a hiba felfedezése előtt használták;

c) kivéve, ha az Áruk változatlan állapotban történő visszaküldésének lehetetlenségét az Ön cselekménye vagy mulasztása okozta,

d) ha az Árut Ön a hiba felfedezése előtt a szokásos használat során eladta, elfogyasztotta vagy megváltoztatta; ha azonban ez csak részben történt meg, akkor az Ön kötelessége az Áruknak azt a részét visszaküldeni, amely visszaküldhető, ebben az esetben az Áraknak azt a részét nem térítjük vissza, amely az Áru ezen részének használatából származó előnyének felel meg.

  1. A panasz beérkezésétől számított 3 napon belül visszaigazoljuk az Ön e-mail címére, hogy megkaptuk a panaszt, hogy mikor érkezett meg hozzánk, és hogy a panasz várhatóan mennyi ideig tart. A panaszt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kézhezvételtől számított 30 napon belül kezeljük. A határidő a kettőnk közös megegyezésével meghosszabbítható. Ha a határidő hiába telik le, Ön elállhat a Szerződéstől.
  2. A panasz rendezéséről e-mailben tájékoztatjuk Önt. Ha a panasz jogos, Ön jogosult lesz az ésszerűen felmerült költségek visszatérítésére. Ön köteles ezeket a költségeket igazolni, pl. nyugtával vagy szállítólevéllel. Abban az esetben, ha a hibát új Áruk szállításával orvosolták, az Ön felelőssége, hogy az eredeti Árut visszaküldje nekünk, de a visszaküldés költségeit mi viseljük.
  3. Ha Ön vállalkozás, az Ön felelőssége, hogy a hibát indokolatlan késedelem nélkül, miután azt felfedezhette volna, de legkésőbb az Áruk átvételét követő három napon belül jelezze és reklamálja.
  4. Ha Ön fogyasztó, akkor az áru átvételétől számított 24 hónapon belül jogosult a hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait gyakorolni a fogyasztási cikkekben előforduló hibák esetén.
  5. A hiánypótlási jogra vonatkozó rendelkezések nem alkalmazandók a következők esetében:

a) alacsonyabb áron értékesített áruk, azon hiba miatt, amelyért az alacsonyabb árban állapodtak meg

b) az Áruk szokásos használatból eredő elhasználódásáért és károsodásáért;

c) a használt Árukat olyan hiba miatt, amely megfelel annak a használati vagy elhasználódási szintnek, amellyel az Áruk rendelkeztek, amikor Ön átvette azokat;

d) ha az áru jellege azt megköveteli.

e) ajándékok a megrendelésben, beleértve a parfümszórókat (újratölthető parfümszórók) egy parfümmintával egyeznek meg, amelyet INGYENESEN kap.

Az illatminták (5 ml) nem küldhetők vissza és nem cserélhetők ki, mint a szokásos áruk. Az ár miatt a minta az illat tesztelésére szolgál.

 

VIII. A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS

  1. A szerződéstől való elállás, azaz a köztünk és Ön között létrejött szerződéses kapcsolat megszűnése annak kezdetétől fogva a jelen cikkben vagy az Általános Szerződési Feltételek egyéb olyan rendelkezéseiben meghatározott okokból és módon történhet, amelyekben az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.
  2. Amennyiben Ön fogyasztó, azaz olyan személy, aki az árut nem üzleti tevékenysége keretében vásárolja meg, a Polgári Törvénykönyv 1829. §-ában foglalt rendelkezéseknek megfelelően az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül jogosult elállni a szerződéstől. Amennyiben olyan Szerződést kötöttünk, amelynek tárgya többféle Áru vagy az Áru több részének leszállítása, ez a határidő az Áru utolsó részének leszállítása napján kezdődik, amennyiben pedig olyan Szerződést kötöttünk, amelynek alapján az Árut rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek, ez a határidő az első szállítás leszállításának napján kezdődik. Ön bármely bizonyítható módon elállhat a Szerződéstől (különösen az azonosító adatainkban megadott címünkre küldött e-mail vagy levél útján). Ön használhatja az általunk az elálláshoz biztosított, az Általános Szerződési Feltételek 2. számú mellékleteként csatolt mintanyomtatványt is.
  3. Ön azonban még fogyasztóként sem állhat el a szerződéstől olyan esetekben, amikor a szerződés tárgya:

a) Olyan áruk, amelyek ára a mi akaratunktól független pénzpiaci ingadozásoktól függ, és az elállási időszak alatt előfordulhat;

b) Az Ön kívánságaira vagy személyére szabott áruk;

c) Olyan lezárt csomagolású áruk, amelyeket kivettek a csomagolásukból, és higiéniai okokból nem küldhetők vissza;

d) újságok, folyóiratok vagy magazinok kézbesítése;

        4. Az Általános Szerződési Feltételek VIII.2. cikke szerinti elállási határidőt betartottnak kell tekinteni, ha Ön az elállási határidőn belül értesítést küld nekünk arról, hogy eláll a szerződéstől.

        5. A Szerződéstől való elállás esetén az árat az elállás tényleges időpontjától számított 14 napon belül visszatérítjük Önnek arra a számlára, amelyről jóváírták, vagy arra a számlára, amelyet az elállással kiválasztott. Az összeget azonban csak akkor térítjük vissza, ha Ön az árut visszaküldte nekünk, vagy igazolta, hogy azt visszaküldte nekünk. Kérjük, hogy az Árukat tisztán, lehetőleg az eredeti csomagolással együtt küldje vissza hozzánk.

      6. Az Általános Szerződési Feltételek VIII.2. cikke szerinti elállás esetén Ön köteles az árut az elállástól számított 14 napon belül elküldeni nekünk, és viseli az áruk hozzánk történő visszaküldésének költségeit. Ön viszont jogosult arra, hogy a Szállítási Díjat mi visszatérítsük, de csak az Áruk kiszállítására általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben. A Szerződés általunk történő megszegése miatti elállás esetén szintén mi fizetjük az Áruk hozzánk történő visszaküldésének költségeit, de szintén csak az Áruk kiszállítására általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő Szállítási Díj összegének erejéig.

      7. Ön felelős velünk szemben a kártérítésért, ha az Áruk az Ön által a természetük és jellemzőik miatt szükségesől eltérő módon történő kezelésük következtében sérülnek meg. Ilyen esetben az okozott kárt az Áruk hozzánk történő visszaküldését követően kiszámlázzuk Önnek, és a kiszámlázott összeg 14 napon belül esedékes. Ha még nem küldtük vissza Önnek az Árat, akkor jogosultak vagyunk a költségigényt beszámítani az Ön Ár-visszatérítési igényébe.

      8. Jogunk van bármikor elállni a szerződéstől, mielőtt az árut leszállítanánk Önnek, ha objektív okok miatt az árut nem lehet leszállítani (különösen harmadik fél részéről felmerülő okok vagy az áru természetéből fakadó okok), még a feltételek VI.9. cikkében meghatározott határidő lejárta előtt is. Akkor is elállhatunk a szerződéstől, ha nyilvánvaló, hogy Ön szándékosan helytelen adatokat adott meg a megrendelésben. Abban az esetben, ha Ön üzleti tevékenysége során, azaz vállalkozóként vásárol árut, jogosultak vagyunk bármikor, akár indoklás nélkül is elállni a Szerződéstől.

      9. Az eladó különböző kedvezményeket és ajándékutalványokat biztosít a vásárlóknak. Ezek felhasználására szabályok vonatkoznak, amelyekről az Eladó minden esetben tájékoztatja a vásárlót. Eltérő rendelkezés hiányában minden ajándékutalvány csak egyszer használható fel, és vásárlásonként csak egy adott generált egyedi kóddal ellátott utalvány használható fel. Ha az ajándékutalvány értéke magasabb, mint a teljes vásárlás értéke, a különbözet nem kerül átvezetésre egy új utalványra, és a fel nem használt összeg nem kerül visszatérítésre.

 IX. PANASZTÉTELI LEHETŐSÉGEK, VITARENDEZÉSI FÓRUMOK

Az alábbiakban az általános szerződési feltételek vonatkozó rendelkezéseinek idézésével tájékoztatjuk a panasztételi és vitarendezési lehetőségekről.

9.1. Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával postai levélben és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:

Cég neve: Nanita s.r.o

Postacím: Parfumerie NANITA, Nádražní 890/50, Praha 5 - 150 00 Csehország

E-mail: info@nanita.hu

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.

9.2. Békéltető testülethez fordulás lehetősége

Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.

Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor ezen lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.

A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg.

Magyarországon az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban szintén a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon, valamint itt olvashatók:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara

mellett működő Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefon: +36 1 488 2186

Fax: +36 1 488 2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Webhely: http://bekeltet.hu

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokról és kötelezettségekről.

9.3. Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja

Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr

Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.

Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

9.4. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó határon átnyúló panaszával az Európai Fogyasztói Központhoz

Európai Fogyasztói Központ

Postacím: 1440 Budapest Pf. 1.

Telefon: +36 1 896 7747

Fax: +36 1 210 2538

E-mail: info@magyarefk.hu

Webhely: https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.htm

9.5. Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet

Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.

Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.

Telefon: +36 1 391 1400

Fax: +36 1 391 1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Webhely: http://www.naih.hu/

A bírósági út választása esetén a per - az érintett Felhasználó választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
 

X. ZÁRÓRENDELKEZÉSEK

  1. Ha az Önnel fennálló jogviszonyunk nemzetközi elemet tartalmaz (például a Cseh Köztársaságon kívülre szállítunk árukat: Magyaírország, Románia, Szlovákia...), a jogviszonyra mindig a Cseh Köztársaság joga az irányadó. Ha azonban Ön fogyasztó, a törvény szerinti jogait ez a megállapodás nem érinti.
  2. Az Önnel folytatott minden írásbeli levelezés e-mailben történik. E-mail címünk az azonosító adataink mellett található. A levelezést a Szerződésben, az Ön Felhasználói fiókjában megadott vagy az Ön által velünk felvett e-mail címre fogjuk kézbesíteni.
  3. A Szerződés csak a kettőnk közötti írásbeli megállapodással módosítható. Ugyanakkor jogosultak vagyunk a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására, de az ilyen módosítás nem érinti a meglévő Szerződéseket, hanem csak a módosítás hatálybalépése után kötött Szerződéseket. A módosításról azonban csak akkor tájékoztatjuk Önt, ha Ön létrehozott egy felhasználói fiókot (hogy rendelkezzen ezzel az információval arra az esetre, ha új árukat rendelne, de a módosítás nem keletkeztet felmondási jogot, mivel nincs felmondható Szerződésünk), vagy a Szerződés alapján rendszeresen és visszatérően szállítunk Önnek árukat. A változásról a változás hatályba lépése előtt legalább 14 nappal tájékoztatást küldünk Önnek az Ön e-mail címére. Ha a változásról szóló tájékoztatás elküldését követő 14 napon belül nem kapunk értesítést Öntől, az új feltételek a Szerződésünk részévé válnak, és a változás hatálybalépését követő következő áruszállításra vonatkoznak. A felmondási idő az Ön felmondása esetén 2 hónap.
  4. Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, üzemzavar, alvállalkozói mulasztás stb.) esetén nem vállalunk felelősséget a vis maior következtében vagy azzal összefüggésben okozott károkért, és ha a vis maior 10 napnál tovább tart, mind nekünk, mind Önnek jogában áll elállni a szerződéstől.
  5. Az Általános Szerződési Feltételekhez csatoltunk egy panasz- és egy elállási nyilatkozat mintát.
  6. A Megállapodás, beleértve a Feltételeket is, elektronikusan archiválva van nálunk, de Ön számára nem hozzáférhető. Ön azonban mindig megkapja ezeket a Feltételeket és a Megrendelés visszaigazolását a Megrendelés összefoglalójával együtt e-mailben, így Ön mindig hozzáférhet a Szerződéshez a mi közreműködésünk nélkül. Javasoljuk, hogy mindig mentse el a Megrendelés visszaigazolását és a Feltételeket.
  7. Ezek az Általános Szerződési Feltételek 2024. január 1-jén léptek hatályba.

 

Nanita s.r.o

 

 

 

 

Webáruház értékelése: 4,9 +36 1445 3029info@nanita.hu